fbpx

Triumf klasycznej... Mazdy.

W dniach 24-25 sierpnia odbyła się IV runda Liqui Moly Classicauto Cup 2019 na terenie Moto Park Ułęż. To znany i lubiany obiekt, który na dobre wpisał się do kalendarza zawodów i wielokrotnie gościł uczestników Classicauto Cup.

W zeszłym roku zaproponowaliśmy nowy układ próby sportowej, który zdecydowanie przypadł wszystkim do gustu. Niemal jednogłośnie został uznany za najciekawszą trasę wytyczoną na terenie dawnego lotniska wojskowego. W tym roku wprowadziliśmy kosmetyczne zmiany, aby jeszcze bardziej uatrakcyjnić sprawdzoną trasę. Dodatkową zmianą na plus w stosunku do ubiegłego roku były namalowane przez właściciela Moto Park Ułęż, białe linie wzdłuż głównej trasy przejazdów oraz charakterystyczne, biało-niebieskie tarki po obu stronach zakrętów, dzięki czemu obiekt coraz  bardziej przypomina tor wyścigowy.

Druga wakacyjna runda w tym sezonie odbyła się w piękną i słoneczną pogodę. Absolutny brak deszczu powodował, że uczestnicy po gorącym i przyczepnym asfalcie mogli jechać na limicie testując możliwości oraz granicę przyczepności swoich opon.

Po raz kolejny nie zawiedli kierowcy wyczynowych samochodów rajdowych, które zawsze są wielką atrakcją naszych zawodów. Tym razem japońskie rajdówki z lat ’90 z napędem na cztery koła okazały się najszybsze. Krzysztof Głowala w oryginalnej Maździe 323 GT-R i jedynej w Polsce profesjonalnie przygotowanej do rajdów rangi Mistrzostw Polski wygrał Puchar Legend KronikaRajdow.pl.

Coraz bardziej rozwija się Puchar Krajów DL 125pe®. Pięć aut w tym cztery Polskie samochody przygotowane do sportu, dzielnie walczyły na trasie w tych upalnych warunkach. Rywalizację w Pucharze KDL 125pe® wygrał Paweł Bochenkiewicz w Fiacie 125p. Polonez z fiatowskim silnikiem 2000 cm3 Roberta Klemby, z wcześniejszych lat produkcji w kolorze groszkowym otrzymał od Magazynu Classicauto nagrodę najbardziej charyzmatycznego auta w kategorii Classic.

Najszybszą kobietą w Pucharze Pań Shiny Garage była Julia Jaworska w Roverze 200, która po raz pierwszy wystartowała w naszych zawodach. W Pucharze BMW Classic rywalizowało pięć aut wyprodukowanych w Bawarii, z których najszybsze było BMW Compact Marcina Wróblewskiego. W Pucharze Volvo Car Poland wystartował jedynie Michał Marczak na Volvo 850 T-5R, a Herbie w czarnej Alfie Romeo 155 wygrał z młodszą Alfą Romeo 156 w Pucharze ForzaItalia.pl. Wśród Mazd RX8, które zgłosiły się do Pucharu Rotary Mazda Gołembiewscy, najszybszy okazał się Kornel Górniak.

Serdecznie gratulujemy i zapraszamy na finałową V rundę Liqui Moly Classicauto Cup, która odbędzie się w dniach 18-19 października na kultowym Torze Kielce. Szczegółowe wyniki IV rundy Liqui Moly Classicauto Cup – Moto Park Ułęż znajdują się na stronie: http://classicautocup.pl

Tekst i zdjęcia: Kuba Żołędowski/CA CUP