fbpx

O klasykach, nostalgicznie...

Samochody osobowe, rajdowe, youngtimery, unikalne egzemplarze z prywatnych kolekcji – każde z tych aut mogłoby opowiedzieć swoją historię, zebrane wszystkie w jednym miejscu, tworzą efektowną opowieść o przeszłości motoryzacji. Klasyki do podziwiania, do fotografowania i te na sprzedaż. Auto Nostalgia, Ogólnopolskie Targi i Wystawa Pojazdów Zabytkowych już w dniach 6-7 kwietnia w Warszawie.

Dziewiąta edycja kultowego wydarzenia, odbędzie się w GLOBAL EXPO w Warszawie. W trakcie imprezy będzie można obejrzeć świetnie zachowane klasyki oraz youngtimery, a także kupić auto lub odnaleźć części niezbędne do odbudowy danego pojazdu. To również świetna okazja by zabrać swoje pociechy na wycieczkę w dawne czasy. Wyjątkowe kolekcje motocykli i samochodów z czasów PRL- u – zarówno krajowych i jaki zagranicznych producentów, będą świetną lekcją żywej historii. Ekspozycje ubarwią legendy polskiego i zagranicznego sportu motorowego z dawnych lat. Nie zabraknie rekwizytów związanych z daną epoką motoryzacji. Auto Nostalgia to prawdziwy wehikuł czasu, który przenosi w przeszłość i odsłania to, co w dawnej motoryzacji najpiękniejsze.

W organizację wydarzenia zaangażowane są nie tylko stowarzyszenia i kluby działające na rzecz zabytkowej motoryzacji, ale przede wszystkim indywidualni użytkownicy wraz ze starannie odrestaurowanymi przez nich eksponatami. Wśród nich znajdziemy motoryzacyjne perełki.

MCA 600 Sport Spider na bazie polskiego Fiata 126p. Auto, choć powstało w Wielkiej Brytanii, zostało prawdopodobnie zaprojektowane przez Włocha Aurelio Bezziego. Ciekawostką jest fakt, że wyprodukowano tylko 26 egzemplarzy tego pojazdu. Nadwozie dwuosobowego spidera zostało wykonane od zera.  Środek tego auta to praktycznie całość z wnętrza Fiata 126p z rocznika 1979 roku z jednym „ale” – tapicerka i fotele to wykonanie własne.  Włoski sznyt i brytyjska elegancja to cecha, która wyróżnia MCA 600 Sport Spider na tle innych zabytkowych kabrioletów.

Cadillac Deville z 1963 roku to luksusowy samochód, którego trudno nie zauważyć  – jest długi na około 6 metrów i szeroki na 2! Pod maską silnik 6.4 litra o mocy 325 koni mechanicznych. Samochód robi wrażenie pod każdym względem i jest na wskroś amerykański.

Essex Super Six z kołami z drewnianymi szprychami i dużym 6-cylindrowym silnikiem to niegdyś najpopularniejsza w Warszawie taksówka! Pojazd został sprowadzony z Ontario 25 lat temu i pieczołowicie odrestaurowany przez właściciela. Nie ma w nim żadnej pompy, chłodzenia, paliwa czy oleju co w dzisiejszych czasach budzi zdziwienie.

Polskiego Fiata 518 z 1933 roku wyprodukowano w Warszawie na podstawie rozszerzonej włoskiej licencji. Duże 7-osobowe auto z 55 konnym silnikiem było w tamtych czasach nowoczesną limuzyną z rzadko spotykanymi rozwiązaniami hydraulicznych, dwuobwodowych hamulców i synchronizowaną czterobiegową skrzynią. Pojazd był sprzedawany dla dowództwa wojskowego oraz wyższych urzędników administracji państwowej. Prezentowany egzemplarz był jednym z trzech służbowych pojazdów przedwojennego twórcy i dowódcy floty Admirała Unruga. Pojazd od 25 lat w rękach właściciela, który go pieczołowicie odrestaurował.

Ford Model T pochodzi z zasobów Wojska Polskiego i był na wyposażeniu 2. Baonu Czołgów Pancernych w Tarnobrzegu jako pojazd sztabowy. Jest to najmniej poznana część historii polskiej motoryzacji a związana z Fordami T, których w polskiej armii było bardzo dużo! Samochód z 3 litrowym silnikiem o mocy 22,5 konia, został odrestaurowany przez właściciela samodzielnie. Jest to jedyny egzemplarz „polskiego“ Forda T, który przetrwał do naszych czasów!

Porsche Club Poland podczas targów Auto Nostalgia przedstawi przekrój klasycznych modeli aut z palety firmy. Na stosiku pojawią się egzemplarze z limitowanych serii m.in. 914 Can-Am,  911 (G-Model) Weissach Edition oraz Porsche 911 (996) Millenium. Porsche wyprodukowało w ramach limitacji 911 sztuk tego modelu auta. Podczas Auto Nostalgii zostanie zaprezentowany egzemplarz o numerze fabrycznym 911/004.

Pagoda to pojazd drugiej generacji z prestiżowej serii roadsterów SL marki Mercedes Benz. Auto zaprezentowano w 1963 roku w Genewie i właśnie tam, po premierze samochodu, dziennikarze okrzyknęli nowy model Mercedesa-Benz mianem „pagody”. Wszystko przez kształt dachu, który był wklęsły (wersja hardtop), przez co przypominał buddyjską wieżę sakralną.

Odwiedzający targi Auto Nostalgia zobaczą też Toyotę Celicę Supra w wersji z silnikiem R6 (2.8 litra) o mocy 176 koni mechanicznych.  Samochód wyróżnia się stylistyką charakterystyczną dla pojazdów z lat 80. – obok klapkowych reflektorów nie można przejść obojętnie! Fani sportowych samochodów, rodem z serialu Nieustraszony (Knight Rider) z Davidem Hasselhoffem w roli głównej, nie będą zawiedzeni.

Na deser Saab 96 V4 Rally z początku lat siedemdziesiątych, zakupionym jako cały czarny przypuszczalnie przez prywatny zespół rajdowy lub prywatnego kierowcę rajdowego. W aucie zastosowano przednie elementy nadwozia po liftingu (przednia atrapa, kierunkowskazy) i zmieniono datę w dokumentacji na rok 1977. Podczas tego remontu zmieniono też kolor nadwozia na modne wówczas srebrno-różowe metalizowane. Saab był jednym z najszybszych aut w swojej klasie.

Dzieci do lat 6 – WSTĘP WOLNY (pod opieką dorosłego, który posiada ważny bilet).

Tańsze bilety są dostępne do piątku 5 kwietnia, do nabycia tutaj

Szczegóły imprezy na stronie http://www.autonostalgia.pl