fbpx

wahałem się, jak go zaklasyfikować.

Cena tego egzemplarza sprawia, że przynajmniej przez chwilę człowieka waha się czy na pewno Z1 nadaje się do codziennej służby. Ale cóż, nadaje.

Może to kogoś zbulwersuje, mam nadzieję, że nie sprzedającego owo rzadkie BMW, ale Z1 jest na tyle dopracowanym technicznie i opartym o sprawdzone rozwiązania samochodem, że trzymanie go pod kocem zwyczajnie nie ma sensu.

Poza dziwacznymi, i trochę jednak niewygodnymi w użytkowaniu, drzwiami, nie ma w tym aucie nic, co kazałoby dwa razy zastanowić się przed wyprowadzeniem go z garażu. Tylko zima, sól, opad śniegu, mogą do tego zniechęcać. Wiadomo, szkoda samochodu.

Prosta mechanika i pozostałe rozwiązania to jednak nie powód, by dyskredytować Z1. To jest dziwadło pełną gębą. Nie ma drugiego takiego samochodu, za wyjątkiem kilku, naprawdę masywnych, pomysłów z USA, gdzie chowane drzwi zrobiły też krótką furorę.

Niewielkie rozmiary, dobra dynamika i oryginalność formy Z1 sprawiają, że świetnie nadaje się do miasta jak i odprężającej przejażdżki poza nim. Żeby była jasność, jako pełnoprawne BMW, ten model po prostu czeka na wymagające asfalty wijące się setką zakrętów przez las. Pamiętajcie o tym.

Z1 jest oferowane przez sprawdzonego specjalistę od starszej motoryzacji. Warto zachować ten kontakt, nawet gdyby do tej transakcji nie doszło.

BMW Z1

Rocznik: 1991

Cena: 225 000

Kontakt: 516 736 814

Link