fbpx

Unikatowy W201 Rafała.

Unikatowy W201 Rafała.

Unikatowy W201 Rafała.

To jest samochód Rafała Jemielity, znany z TVN Turbo. Kupiony kiedyś w Giełdzie Klasyków, trochę pokazywany na imprezach klasyków. Biały w201 to Mercedes z czasów, gdy motoryzacja była przez wielkie em. Nie było w nim palone, a co do seksu…

Mercedes W201 2.0 benzyna z gaźnikiem a nie wtryskiem (!) plus automatyczna skrzynia biegów. To powinno przemówić do zainteresowanych, ale są też inne detale – samochód jest z roku 1990 i ma uczciwe, germańskie 102 konie. Pędzi aż strach, czego jednak mandatami nie potwierdzę. Od tamtego czasu miał 5 właścicieli (o ile dobrze policzyłem – tylko dwóch było w Polsce), którzy przejechali nim nieco ponad 43 tysiące kilometrów. Tak, to nie jest nakręcany licznik lecz stan rzeczywisty. W kategorii „mam Mercedesa” to synonim, wybaczcie skojarzenie, jazdy dziewicą.

Samochód przeszedł 4 lata temu duży przegląd z wymianą amortyzatorów, gum w zawieszeniu, płynów itp. Było czyszczenie zbiornika i regulacje gaźnika u pana Wiesia Pietrzyka. Został zabezpieczony antykorozyjnie u pana Wyszyńskiego, ale są dwa ogniska (wielkości paznokcia) na lakierze, które trzeba ogarnąć w ciągu najbliższego roku-dwóch – potem będzie gorzej i drożej. Na zdjęciach widać, o co chodzi – perforacji nie ma, ale pod lakierem zaczyna się coś dziać. Trzeba fachowca, który nie zepsuje reszty. Podkreślam, oryginalnego lakieru w odcieniu zimny biały. Mercedes stoi w garażu z przewiewem, widać tego blacha z Niemiec nie lubi. Jeśli ktoś za to lubi brudzić sobie ubranie – zapraszam do wchodzenia pod samochód. Nie ma tam rdzy, co zaskoczyło pana diagnostę przy ostatnim badaniu technicznym. Mercedes przechodzi je w cuglach, bo służy do jeżdżenia. Także codziennego, choć ograniczonego do podróżowania na krótkich dystansach.

Lakier jest w całości oryginalny, koła to „niby-AMG” od W123 z oponami całorocznymi, oczywiście po ingerencji „renowacjafelg.pl”. W komplecie dodaję oryginalne felgi z tego auta, które wymieniłem tylko i wyłącznie z powodów estetycznych (nie podobają mi się, choć to chyba jednak są BBS).

Wyposażenie? Cóż, nie ma w tym „Helmucie” klimatyzacji, bo jej tu nie było i chyba nawet w tym czasie jeszcze jej nie montowali. Nie ma poduszki – oryginalnie wtedy brak. Ma za to elektryczny szyberdach (zwykle jest ręczny) – działający i nieprzeciekający, 4 głośniki i radio Becker „gąsieniczka” (po ostatnim odpalaniu z kabli, gdy padł poprzedni akumulator, zaniemogło – być może jest do wymiany lub wizyty u elektronika), prawe lusterko sterowane elektrycznie. Szyby są na korbkę, co ma swój urok i pozwala ćwiczyć przedramiona. Wydaje się, że większość żarówek też jest oryginalna. Nigdy nie było problemów elektrycznych (szyba tył wciąż podgrzewana), ABS bez zarzutu, wspomaganie również. Nigdy nie wyrywano drewnianej wkładki przy dźwigni zmiany biegów, co też o czymś świadczy. Środek czysty, fotele nie poprzecierane (na zdjęciu warto się przyjrzeć – są jak nowe), deska rozdzielcza w stanie oryginalnym, jest oryginalny podłokietnik i ukryty pod nim również akcesoryjny pojemnik na kasety. Żadnych świętych Krzysztofów, termometrów z „rzemiosła”, spoilerów „ejemdżi”, „warto zapierpapier” itp.

Serio? Jest taki, jaki był i został zachowany w 99 procentach stanu oryginalnego. Nawet silnika w nim nie myłem, żeby nie zdjąć nalepek. Apteczka – oryginał. Trójkąt – oryginał. Jest nawet kluczyk do wyciągania anteny (kiedyś była elektryczna, ale to zdecydowanie w dawnych-germańskich czasach) oraz wszystkie papiery, które dostaliśmy przy zakupie w roku 2014. Radio jest z tego samochodu, co potwierdzają odpowiednie papiery. Ma przydzielony swój kod na karcie itd.
W aucie są dywaniki na zamówienie z Niemiec – materiał dokładnie taki, jaki był stosowany. Stare/poprzednie dywaniki również przetrwały i są do oddania jak felgi.

Reasumując
Niski przebieg (do wglądu zdjęcia z kilku ostatnich lat)
Bardzo dobry stan
Wysoki stopień oryginalności (wyposażenie, a także nalepki fabrycznie umieszczone tu i ówdzie)

Do zrobienia
Bardzo drobne poprawki lakiernicze (na zdjęciach)
Sugeruję zmianę opon na węższe (źle dobrany rozmiar – niestety głupi błąd)
Wymiana żarówki w podświetleniu części deski
Radio do przejrzenia

Opis autorstwa właściciela samochodu. Zdjęcia – jego syn.

 

Mercedes-Benz 190

Rocznik: 1990

Cena: 38 000PLN

Kontakt: 668 895 828

1 komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *