fbpx

Nie szkoda, że nie Keke.

Nie szkoda, że nie Keke.

Nie szkoda, że nie Keke.

Może nie wszyscy pamiętają, że Subaru oferowało ten model w wersji limitowanej opracowanej we współpracy ze słynnym Keke Rosbergiem. Wyglądało wspaniale, ale nie dało się tym jeździć.

Justy „Keke” miało obniżone zawieszenie i jeszcze kilka modyfikacji, które sprawiały, że nawet w drodze po bułki czułeś się jak na trasie słynnego Rajdu Tysiąca Jezior. Inna rzecz, że moc wydobywana z silniczka 1.2 nie nadawała małemu autu super tempa, ale Justy nadrabiało w zakrętach.

Na tamte czasy bowiem, Justy proponowało coś o czym w tej klasie samochodów niewielu myślało a jeszcze mniej słyszało – napęd 4×4. Włączany charakterystycznym guzikiem na lewarku zmiany biegów sprawiał, że maleństwo nie miało sobie równych na szutrze ani zimą na śniegu.

Celowo dopisałem to „na śniegu” bo w tym roku można ulec, że biel w ogóle nie zagości na nizinach, ale do rzeczy. Niezbyt mocny silnik, solidny napęd i proste zawieszenie czynią z Justy świetny pojazd na każde drogowe (i atmosferyczne) warunki.

Ironią pozostaje więc fakt, że większość tych aut poległa w jeździe bokiem, bo kierowca odpuścił zamiast właśnie docisnąć gaz, jak to się należy w takim aucie lub została pokonana przez… korozję. Jak to japoński samochód, z czasem coraz bardziej odchodzi. Justy nie były wyjątkiem.

Subaru Justy

Rocznik: 1991

Cena: 12 500PLN

Kontakt: 691 729 159

Link

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *