Kiedy ten tytuł był jeszcze naprawdę prestiżowy, sięgali po niego rozmaici producenci, ale Opel akurat rzadko. Tym większe znaczenie, dla marki i jej miłośników, miało przyznanie go Omedze.
O ile większość technologicznych trików Omegi, mieliśmy okazję zobaczyć już wcześniej w „Setce” Audi, ale co innego marka premium, do którego to tytułu Audi już wtedy aspirowało, a co innego zwykły Opel.
Okazało się, że aerodynamika i wyrównanie powierzchni szyb z linią nadwozia, to atrybuty dostępne dla wszystkich. Opel poszedł też dalej i zaproponował w swoim samochodzie (i ten element, tutaj, się znajduje) elektryczne sterowanie twardością tłumienia amortyzatorów.
Wcześniej, takie rozwiązanie, w ramach General Motors, miała, chyba, tylko Corvette. Przeszło ono z rynku amerykańskiego, do Europy. Nie było może jakieś super potrzebne w aucie z silnikiem o mocy 115 koni, ale dodawało prestiżu w limuzynie nieprestiżowej marki.
Po ponad 30 latach, Omega prezentuje się bardzo dobrze. Mam nadzieję, że również blacharsko. Jeśli tak, polecam rozważenie zakupu. To rzadki samochód, w bardzo ciekawej kompletacji. Poza, może kolorem, ale nie on był wtedy, akurat, bardzo na topie.
Opel Omega A
Rocznik: 1988
Cena: 12 500PLN
Kontakt: 665 658 005