fbpx

Maluch.

Maluch.

Maluch.

Przez lata Ford produkował model Bronco – tutaj. Prosty, mocny samochód terenowy z dachem nad przednimi fotelami i zdejmowaną zabudową paki. Potem ktoś wpadł na szatański pomysł Bronco II i sprawy się skomplikowały.

„Dwójka” była zupełnie innym samochodem. Pod maską miała V6 zamiast V8, do tego sztywne nadwozie z dużymi przeszkleniami łudząco przypominające większy model, ale była o wiele mniejsza. Nabywcy Bronco nie rozumieli tej propozycji.

I dobrze, bo Bronco II nie było w ogóle skierowane do nich. „Dwójka” adresowana była do kobiet i mieszczuchów. Miała być takim miejskim SUVem w stylu Jeep’a Cherokee ale z oczywistymi nawiązaniami do dorosłego samochodu. Podobnie jak Jeep do modelu Wagoneer.

O ile model z V8 jest na europejskie warunki nieco przerośnięty to V6 wydaje się wprost idealny. Rozmiarami nie odbiega od żadnego z modeli konkurencji, w tym japońskiej, a wizerunkowo stanowi przyjemną odskocznię i zróżnicowanie.

Nie można mu też odmówić kompetencji. Samochód ma napęd na cztery koła i silnik z Forda Scorpio o pojemności 2.9 litra. W niewielkim nadwoziu o stosunkowo niewielkiej masie ten napęd robi robotę i sprawia, że nawet dzisiaj taki samochód nie odstaje na drodze.

Pod galerią zdjęć zamieszczam link do archiwalnego testu Bronco II przygotowanego przez redakcję MotorWeek. To jest co prawda model z 1984 roku, ale wprowadzone później zmiany były czysto kosmetyczne i nie sprawiają, że opisywane samochody różnią się znacząco.

Ford Bronco II

Rocznik: 1989

Cena: 25 500PLN

Kontakt: 500 012 552

Link

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *