fbpx

Krok od traktora.

Krok od traktora.

Krok od traktora.

Mało kto wie, że w początkach sprzedaży marki Subaru w Wielkiej Brytanii, japońskie auta były oferowane w sklepach z maszynami rolniczymi. Tak bowiem je pozycjonowano, jako pomocników farmera.

O ile jednak Subaru cechowało się, kiedyś, umiarkowaną finezją rozwiązań technicznych a nawet, chwilami, estetycznych, o tyle Volvo można było traktować jak maszynę rolniczą przebraną za pojazd do przewozu osób.

W tamtych Volvo, wszystko jest tzw. nadwymiarowe. Przede wszystkim konstrukcja nadwozia, a uważność dotyczy oczyszczenia blach, ocynkowania ich, spawania oraz wysokiej kultury montażu poszczególnych elementów.

Bardzo solidny, ale zupełnie pozbawiony finezji, jest silnik w tych autach. Przezywany „redblock” od koloru, w jakim silniki opuszczały macierzystą fabrykę w Skovde, zachwycał on wszystkim, tylko nie pracą. Toporny, solidny, nie do zajechania – tak.

Pewnym zaskoczeniem, na tle wcześniejszych uwag, może się wydać tedy kabina Volvo 740. Przytulna, nawet miła, zarówno dla oka, jak i dla dłoni spoczywającej na tapicerce, kabina Volvo budzi zaufanie i to jest jej wielki atut.

Po rolniczym początku można zatem dojść do przekonania, że ostatecznie te modele Volvo były jednak coś więcej warte niż traktor. I tak, i nie. Niewątpliwie, przejeździły mnóstwo lat, trafiły do filmu i sportu (Volvo Original Cup) i nadal jeżdżą.

 

Volvo 740

Rocznik: 1987

Cena: 15 000PLN

Kontakt: 694310833

Link

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *