fbpx

Zadziwiająco pociągający.

Zadziwiająco pociągający.

Zadziwiająco pociągający.

Aby w 780 dostać się na tylną kanapę, trzeba przesunąć do przodu jeden z przednich foteli. W wersji elektrycznym ich sterowaniem to chyba najwolniej działające przesuwanie fotela na świecie. Tak ten samochód zapamiętałem sprzed lat.

Wsiadanie do tyłu w takim samochodzie jest jednak tak nieistotne, że tylnej kanapy mogłoby tam wcale nie być a 780 nadal byłby pięknym samochodem. Szczególnie na tle wcześniejszego coupe, które dla Volvo przygotowało włoskie studio Bertone – 262 – opisywanego – tutaj i tutaj.

Inna sprawa, że 262 miało bazować na serii 200 a od tamtych czasów stylistyka Volvo zmieniła się. Na pokład wkroczył człowiek, który zabrał projektantom wszystkie krzywiki i pozostawił same linijki i ekierki. Tylko koła miały mieć zakrzywienia.

O dziwo, efekt końcowy jest zadziwiająco pociągający. Samochód ma świetne proporcje, wydaje się nieco obniżony w stosunku do kolumbrynowatych „siedemsetek” a linia tylnego słupka i sam tył 780 robią wciąż świetne wrażenie.

Kiedy niedawno pisałem o 262 to wspominałem 780 i to, że tak rzadko się pojawia w ofertach sprzedaży. Moje żale zostały najwyraźniej wysłuchane co mnie niezwykle cieszy. Oraz to, że ktoś zaproponował 780 w bardzo konkurencyjnej cenie.

Zapraszam do obejrzenia krótkiego video. Na żywo to wszystko wygląda jeszcze lepiej. Film pod galerią zdjęć.

 

Volvo 780

Rocznik: 1988

Cena wywoławcza: 49 600PLN

Telefon: 664 410 545

Link

4 komentarzy

To żeś mnie Panie zastrzelił.. już myślałem, że motoryzacyjnie nic mnie nie zaskoczy.. a tymczasem chyba nie zdawałem sobie sprawy z istnienia takiego cuda… Jako miłośnik „coupe” czy 2-drzwiowych sedanów.. definitywnie trafia do mojego garażu marzeń „chce to” 🙂
Piękny..

Nie ty jeden wieszasz na nim oko. Kolega z Kanady już pisał w jego sprawie. Czyżby miał wrócić skąd przyjechał?

Oczywiście, że wypuszczali. Dużo kupowali Włosi, w końcu to de facto włoski samochód. Były też niestety diesle. Niestety, bo raczej niska kultura pracy jednostki VW.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *