fbpx

Święty Graal.

Święty Graal.

Hondziarzy oczywiście, chociaż nakład prac przy tym modelu i inżynierska determinacja w nim zastosowana sprawiają, że Integra Type R to model ogólnie podziwiany i szanowany przez wszystkich, którzy cenią sobie takie wartości.

Nieraz już podkreślałem, że Honda bywa samochodem nudnym i generalnie kupowana jest przez geriatrię, ale marka ma w swoim archiwum pozycje, za które pokroić dałby się niejeden moto entuzjasta i właśnie za te perełki należy jej się pełen szacunek.

Nie nam tu analizować czy tych wzlotów było wiele, ale przecież każdy kojarzy model NSX, zmienne fazy zaworowe VTEC czy kultową Jazz ze składanym skuterem w bagażniku o niewielkim samolocie biznesowym nie wspominając, a to wszystko zanim dojdziemy do motocykli.

Naturalne jest więc, że musiał powstać model taki jak ta Integra, na dodatek w hardkorowej odmianie „R”. Celowo o tym wspominam, bo niektórym może umknęło, że modelu Integra nie oferowano szeroko w naszej części świata. Tym bardziej nie poznaliśmy tu marki Acura.

Ta bowiem narodziła się w USA, podobnie jak Lexus czy Infiniti, i stanowiła wyszukaną odmianą Hondy z własnymi, często wyskokowymi projektami. Integrę znamy w wersji 3 i 5 drzwiowej, ale Type R miał tylko troje drzwi.

Poza twardym jak skała zawiasem i pocienionymi szybami (naprawdę, cieńsze niż zwykle, dla obniżenia masy), zastosowano tu zaawansowany napęd włącznie z systemem VTEC i mechanizmem różnicowym na przedniej osi (o czym zaświadczają stosowne wklejki).

Zapoznajcie się z opisem w ogłoszeniu, bo sprzedający ceny nie zdjął wcale z sufitu. Skala inwestycji jest tutaj niespotykana więc i koszt pojazdu nie mógł być niski. Swoją drogą, moim zdaniem, wciąż może ta oferta uchodzić za okazyjną. Dla miłośnika, rzecz jasna.

 

Honda Integra Type R

Rocznik: 1999                   

Cena wywoławcza: 89 900PLN

Telefon: 573 505 696

Link

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *