Przejściówka.

Przejściówka.

Przejściówka.

Z historii motoryzacji znamy różne przejściówki ale Bis był, wśród nich, wyróżniającą się. Fiat 126 Bis przyjął silnik od następcy Malucha, ale skala modyfikacji nadwozia modelu 126, przeszła wszelkie wyobrażenie.

Wiadomo, że w historii polskich Ośrodków Badawczo-Rozwojowych, przerobiono praktycznie wszystkie możliwe wariacje nadwozia małego fiata. Były pikapy, kombi, takie z długim rozstawem osi i silnikiem z przodu. Co innego jednak prototyp, a co innego wersja produkcyjna.

Bis zaś, został oficjalnie produkowanym samochodem. O ile chwali się taki wysiłek, to Bis nie był najlepszym rozwiązaniem, spośród tego, czym OBR-y zaskakiwały przez lata. Cóż, był jednak, na tamte czasy, czymś nowym i całkiem interesującym.

Przede wszystkim, do Malucha trafił silnik chłodzony cieczą, a to wspaniale wyciszyło jazdę. Po drugie, Bis zaoferował drugi bagażnik, na co pozwoliła konstrukcja leżącego silnika 700ccm. Z kolei dostęp do niego zapewniła, sporych rozmiarów, tylna klapa, również nowość w 126.

Bis jest samochodem dynamicznym i cichszym od poprzednika, ale zachował jednak większość rozwiązań, czyli wad, starszego modelu. Prowadzi się, jak się prowadzi, miejsca w kabinie nie przybyło ani na jotę. Co do jakości, również bez zmian.

Dla kolekcjonerów Fiata, Bis stanowi jednak nie lada gratkę. Jest rzadki, egzotyczny i interesujący. Ten egzemplarz przywędrował do nas aż z Włoch, gdzie przyznano mu status auto zabytkowego. Proponowana cena nie należy do niskich, ale cóż, za wyjątkowość trzeba zapłacić.

Fiat 126 Bis

Rocznik: 1989

Cena: 46 000PLN

Kontakt: 694 434 586

Link

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *