Pół wieku temu, taka Skoda to było naprawdę coś. Człowiek nie musiał polegać wyłącznie na komunikacji miejskiej lub wiejskiej, a co by dzisiaj nie mówili, ta komunikacja była wtedy naprawdę tragiczna. Właściciel Skody miał w ręku klucz do wolności i prestiżu.
Skoda to nigdy nie było auto pospolite, którym dzisiaj tak ochoczo się stało. Skody były dziwne, tajemnicze. Uważny obserwator mógł się w nich doszukać nawet dalekiego pokrewieństwa z pewnym niemieckim samochodem sportowym.
Powojenna historia Skody to typowa socjalistyczna opowieść, w której są chęci, ale brakuje często środków czy materiałów. Rzekoma niska jakość naszych produktów wynikała często z braków a nie niechlujstwa. Tak to było w Mlada Boleslav, Togliatti czy warszawskim Żeraniu.
Pół wieku to okres czasu, który weryfikuje prawdziwość wielu komunałów. Kiedy dzisiaj spojrzeć na czeskie MB, nie widzę żeby daleko odbiegała rozwiązaniami czy stanem technicznych od równie niezajechanego egzemplarza np. Renault 10.
Skoda MB 100
Rocznik: 1971
Cena: 16 900PLN
Kontakt: 883 003 254