fbpx

Nie 6, a 8.

Nie 6, a 8.

Zwykło się upraszczać istotę modelu Ami do postaci bardziej aerodynamicznego 2CV, ale to można jeszcze od biedy stosować do serii 6. Natomiast 8 stanowił ciekawe i udane rozwinięcie tego eksperymentu.

Na pozór różnice są niewielkie, ale jednak przebudowaniu uległo nadwozie bo Szóstka ma tę śmieszną ukośną tylną szybę jak Ford Anglia wujka Harrego Pottera, a Ósemka wygląda już jak samochód i dorobiła się nawet wersji kombi. Ami 8 otrzymało nowe silniki i zawieszenie. Ba, te samochody nawet kierowano na eksport do USA.

Najciekawsza odmiana Ami to oczywiście M35 z dwudrzwiowym nadwoziem opracowanym przez studio Heuliez. Pod maską wylądował silnik Wankla o mocy prawie 50 koni i można powiedzieć, ze taki Ami miał zadatki na prawdziwą rakietę a prędkość maksymalna wynosiła 144km/h. Cóż z tego, skoro nigdy nie trafił do produkcji, ale powstało 267 testowych egzemplarzy.

 

Citroen Ami 8

Rocznik: 1972                   

Cena wywoławcza: 18 900PLN

Kontakt: 666 167 168

Link

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *