fbpx

Najtańszy w Europie?

Najtańszy w Europie?

Najtańszy w Europie?

A cóż to za argument sprzedażowy w przypadku samochodu gdzie lista zalet jest chyba dłuższa od tabelki z dodatkowym wyposażeniem możliwym do zamówienia. Największa z nich to fakt, ze 456 utorowało drogę dla modelu Scaglietti.

Ferrari produkowało ten model ponad dziesięć lat i to już chyba ostatni tego typu przypadek w Maranello bo w kolejnych rocznikach modele pojawiały się i znikały bez żadnego ostrzeżenia.

V12 był jedynym dostępnym silnikiem. Z 5.5 litra wyciągał 442 konie mechaniczne mocy a nazwę modelu wzięto od pojemności pojedynczego cylindra wyrażonej w centymetrach sześciennych.

Piękną linię 456 otrzymała od Pininfariny. Konkretnie od Lorenzo Ramaciottiego, który jest też autorem nadwozi Peugeot 406 Coupe, Alf 4C i Giulietty i Maserati Quattroporte (z 2012 roku) a także koników 430, 550 Maranello, 360 Modena i wspomnianego już Scaglietti.

Pierwszy Maja to Święto Pracy i wydaje mi się, że należy go odpowiednio obchodzić. W motoryzacji zaś takie dni obchodzić można z pomocą prawdziwie wiekopomnych jej dzieł. 456 jest z pewnością takim dziełem, to dużo więcej niż po prostu samochód, ale dodajmy też, że pierwszą setkę ten potwór V12 łyka w 3,9 sekundy a rozpędza się do 300km/h. Niech się święci.

 

Ferrari 456

Rocznik: 1994

Cena wywoławcza: 149 000PLN

Kontakt: 607 079 169

Link

4 komentarzy

Obejrzałeś ten filmik? Boże, ale by się chciało coś takiego mieć pod ręką. Doskonałość pod każdym względem, chociaż Scaglietti podobał mi się bardziej, ale słyszałem inne głosy, że właśnie brzydszy.

Mozesz brac Scagletti.. 😉 ja zostaje przy tym.. To też w koncu Ferraribw którym wnętrze zachęca do zajęcia miejsca za sterami.. 🙂

Scaglietti wygląda nieco dojrzalej. 456 nieco się już zestarzał, ale znam takich, którym późniejszy samochód wcale się nie podoba. Może mały wyścig?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *