Lekkie i zwinne samochody sportowe wyjątkowo dobrze zawsze sprzedawały się w… Ameryce. To w końcu filmowy Absolwent szalał za kierownicą Alfy Romeo Spider a Fiat nigdzie tak szybko nie zbywał swoich małych kabrioletów. To dało do myślenia Toyocie.
Oczywistym jest, że nikt nie przepuści konkurencji i nawet jeśli w danej chwili nie masz modelu, którym możesz jej zagrozić to robisz wszystko żeby załapać się w walce o klienta. Tak tez było z MR2 i stąd ten tytuł. Wszak w USA lepiej wytłumaczyć o co chodzi. No właśnie, o co?
O ile większość europejskich producentów, za wyjątkiem może Ferrari, nie była skłonna do wydawania znacznych kwot na opracowanie sportowego auta, to akurat Japończycy sądzili, że taki wysiłek się im opłaci.
Jest jeszcze inna teoria, która głosi, że japońscy inżynierowie kochają sportowe projekty i jeśli tylko nadarza się szansa to z pasją przekombinowują wszystko, byle tylko efekt końcowy porażał kolegów pracujących dla innych marek. Współcześnie świetnym przykładem świeci Nissan GT-R.
Skoro tak, swój sportowy wóz Toyota oparła o układ napędowy z silnikiem za plecami jadących, zwany popularnie centralnym i stosowanym w kolejnych generacjach MR, ale i np. w Boxsterze i Caymanie przez Porsche.
Taki układ zapewnia korzystne rozłożenie mas (dla auta sportowego) i daje dobre prowadzenie, ale minimalizuje praktyczność samochodu (dwa bagażniki, z których każdy mieści tyle, co nic). Wiadomo, taki pojazd ma swoje priorytety.
Dzisiaj o ładną MR pierwszej serii jest raczej trudno więc tym bardziej warto zwrócić uwagę na prezentowany pojazd. Brak fabrycznych felg to niewielki minus a nawet motywacja do znalezienia takowych. Natomiast zachowanie auta w seryjnej postaci to wielki plus.
Toyota MR2 Targa
Rocznik: 1988
Cena wywoławcza: 26 500PLN
Telefon: 792 370 795
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
Fajne fajne jak i Celica “jedynka” 🙂
Ale tu jednak zupełnie inne wrażenia zza kierownicy. Celica może się podobać, chociaż MR ma więcej charakteru, ale MR jeździ wspanialej.