Zamiast skupiać się nad tym, ile w tym nadwoziu znaczy 150 koni, lepiej przypomnieć sobie, a ja to akurat mogę, że 90 konny Peugeot 405 poruszał się naprawdę żwawo.
Dzisiaj to już trochę przykurzona legenda, ale mam nadzieję, że ktoś jeszcze kojarzy model „Mi” i wie, że miał zupełnie inną głowicę, w której pracowało, pełną parą, aż 16 zaworów. Obecnie, takie rozwiązania nie robią na nikim wrażenia, ale trzydzieści lat temu to było coś.
405 to w ogóle wspaniały samochód. Zaprojektowany, z rozmachem, przez włoską Pininfarinę, czuje się tutaj konsekwencję i pewność prowadzenia linii nadwozia. Samochód jest bardzo podobny do Alfy Romeo 164, przynajmniej w ogólnym zarysie. W szczególe, Alfa, jednak, pozostaje z przodu.
Bardzo szybki, bardzo dynamiczny, dość egzotyczny, zwłaszcza w naszych realiach, „Mi” to prawdziwa gwiazda na tle pozostałych 405 i nie należy go, w ogóle, rozpatrywać w ich kontekście. „Mi” to „Mi” i koniec. Przy czym, nad tym modelem, pozostaje jeszcze wersja 4×4.
Peugeot 405 Mi16
Rocznik: 1990
Cena: 28 000PLN
Kontakt: 606 691 596